De ce sunt atât de importante traversele de cale ferată?

November 24, 2022
21
Views


 

Rolul traverselor de cale ferată pentru suprastructura feroviară

            După cum am menționat anterior, de foarte multe ori aceste elemente ale căii ferate pot fi ușor neglijate. traversele de cale ferată sau așa numitele „ railway sleepers ” au ca rol principal menținerea ecartamentului feroviar.

Ecartamentul căii ferate face referire la distanța dintre cele 2 șine care merg în paralel. Este absolut esențial ca distanța dintre cele 2 șine să fie una egală și uniformă de a lungul întregii căi ferate. O bună circulație a trenurilor, indiferent că sunt marfare sau transportatoare de persoane, este asigurata de aceste traverse.

Ecartamentul căii ferate diferă în funcție de țară dar și de zona unde circulă trenul. astfel vom avea următoarele tipuri de ecartament:

    Ecartamentul clasic sau normal, care este folosit în majoritatea țărilor, având o mărime de 1 435 mm. Acesta este și ecartamentul standard adoptat în România și utilizat în cazul majorității căilor ferate.
    Ecartamentul larg, care este mai mare de 1435 mm și poate fi: de 1524 mm, fiind specific Rusiei, dar și de 1600 mm specific pentru Spania, India și Chile.
    Ecartamentul îngust este cel de o mărime mai mică de 1435 mm, de cele mai multe ori fiind o distanță între 700 mm și 1200 mm. Este ecartamentul folosit în general în zonele montane sau forestiere.

Alegerea materialului de confecționare a traverselor de cale ferată

După cum am menționat și anterior, traversele de cale ferată pot fi confecționate din mai multe tipuri de materiale. Astfel, în prezent există pe piață 3 categorii mari de traverse de cale ferată

    traverse de cale ferată confecționate din lemn – acestea putând fi din lemn de esență tare precum cele fabricate de Pamirco , dar și din lemn de esență moale.
    traverse de cale ferată confecționate din oțel sau alte aliaje de metale
    traverse de cale ferată confecționate din beton armat sau precomprimat – betonul armat făcând referire la acel beton care este întărit în interior cu ajutorul unor tije metalice.

Alegerea materialului potrivit se face luând în considerare mai mulți factori. printre acești factori regăsim prețul traverselor, dificultatea de montare a acestora, durata de viață și locul unde acestea pot fi montate.

Spre exemplu, traversele de cale ferata din lemn sunt extrem de versatile, având o greutate scăzută, putând fi montate ușor, având durată de viață aproape la fel de lungă ca a traverselor de beton sau oțel, dar și un cost mult mai scăzut față de cele din urmă.

Alege o companie potrivită nevoilor tale!

            Alegerea companiei potrivite este o alta problema cu care se confrunta majoritatea doritorilor de traverse de cale ferată. Uneori poate fi destul de dificil să găsești o companie de încredere care să aibă atât prețuri avantajoase, cât și produse de calitate.

            Tocmai din acest motiv noi îți venim în ajutor cu o recomandare: fabrica Pamirco Mănăștiur. Aceasta fabrica este situată în localitatea Mănăștiur din județul Timiș și este specializată de aproape 20 de ani în fabricarea traverselor de cale ferată din lemn de esență tare.

            Echipa acestei fabrici este formată din oameni dedicați muncii pe care prestează, dornici să ajute cât mai mulți clienți în îndeplinirea nevoilor pe care le au. Fabrica are o serie de produse pe care le confecționează, dar poate prelua și comenzi personalizate. Tot ceea ce trebuie să faci este să îi contactezi, să le zici nevoile tale, iar ei te vor ajuta să-ți transformi visul în realitate.

Contactează cu încredere echipa Pamirco!

         Dacă îți dorești să lucrezi alături de o echipă comunicativă și serioasă, atunci Pamirco este răspunsul pentru tine. Comunicare, promptitudine, corectitudine și seriozitate sunt câteva cuvinte care definesc la perfecție serviciile oferite de această companie. Așadar ce mai aștepți? Contactează și tu echipa pentru mai multe detalii!





Source link

Article Categories:
General

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *