S-a continuat această linie în 2022 cu o serie de acțiuni strategice și de concept. Noua strategie a Agro-Est presupune o schimbare fundamentală a modului de vânzare prin extinderea portofoliului de produse și de servicii. Procesele de vânzare au fost automatizate, controlul costului a fost întețit, accesul la stocuri a putut fi verificat pentru prima dată în timp real, transmiterea și preluarea comenzilor a fost simplificată considerabil prin deschiderea unor canale noi de achiziție și comunicare de oferte, lărgirea portofoliului de produse din gama ECO, selectarea din portofoliu a produselor care respectă normele europene. Practic Agro-Est Munteania și-a propus în acest an să inoveze atât la nivel de portofoliu de produse, livrare, accesabilitate, cât și la nivel de prezentare.
„Suntem într-o piață în care deși vedem evoluția și cererea de digitalizare, opunem rezistență și continuăm să ducem lucrurile mai departe în același stil de la an la an. Sectorul agricol român continuă să rămână într-o zonă primitivă de activitare, similar cu anii 90’. Toți văd, toți își doresc, dar puțini fac direcția în a se prezenta mai apropiat de nevoile pieței actuale. S-a rămas într-o zona de <>, auzim des în brief-uri că piața prinde la aceași schemă marketing de 20 de ani încoace. Și totuși cifrele arată că nu-i așa. Această cerere de digitalizare, de respect la nivel de acces la informație și la produse este tot mai mare. Agricultura cere publicitate la nivel cu restul pieței. Urlă cu această nevoie.” ne spune Claudiu Ludoșan, Managing Partner We Are Younger (WAY).
„Agro-Est vrea să fie new age, Agro-Est este new age, pentru că înțelege cursul natural al lucrurilor și pentru că și-a luat rolul de formator al pieței în serios. În primul rând au o echipă deschisă la nou, o echipă care se uită în celalalte sectoare și vede ce fac ceilalți în piața de alcool, sau de FMCG. Agro Est este printre primii actori din piață care a făcut o tranziție către modern și către Digital. Și vrea să-și păstreze poziția. Este un actor care înțelege că acest content de calitate și vizualurile appealing nu sunt formă fără fond. Înțelege un trend și merge pe el” continuă acesta explicațiile.
Pentru Agro-Est Muntenia progresul este un scop și ideea de a fi mai bun reprezintă un must în relația cu clienții. „Agro-Est Muntenia a fost mereu un benchmark atât din punct de vedere al standardelor de calitate, al procedurilor de lucru, cât și din punct de vedere al marketingului. Noi am intrat pe un fond deja bun. Echipa lor de management este extrem de deschisă la nou, iar acțiunile și experimentele grafice din istoricul lor ne-au creat o bază foarte bună pentru a continua. Agro-Est se ocupa de comunicarea smart în social media și de videografie de acum 8-9 ani, deci deja aveau cultura de marketing necesară, la care am venit cu un step up!” ne spune Claudiu Ludoșan, Managing Partner WAY.
De la modul de a trata fermierii și partenerii, până la proiectele CSR și de sustenabilitate șusținute de Agro-Est Muntenia, 2021 și 2022 au fost ani încărcați de mesaje organizate sub o platformă de comunicare unică: „The Promise of Tomorrow – Dar azi”. Orientat spre problemele reale ale fermierilor, spre ce simt în teren oamenii reali care se ocupă de zor de culturi, spre suport constant, acest brand reușește să demonstreze că are la bază valori concrete, precum optimismul și încrederea. Astfel, pornind de la ideea de „mâine este o zi mai bună”, s-a trecut la pasul următor din punct de vedere al viziunii, marcând un nou capitol în evoluția modului în care își comunică valorile.
„Încă de când i-am cunoscut, am simțit că plutește o altfel de cultură în jurul acestui brand. Clar există o disonanță între brandul lor și mediul actual. Cred că România are nevoie de mai multe companii ca Agro-Est Muntenia, a good company. Fac bine, sunt oameni buni și sunt progresiști. Sunt echilibrați: adică faci bine – primești bine, faci prost – primești… “ a continuat Claudiu Ludoșan, Managing Partner WAY. „Și noi ne-am lovit de acest stil foarte direct, progresist și deschis de a aborda lucrurile. Când am făcut bine, ne-au bătut pe umăr, când am dat-o în bară, credeți-ne că am resimțit-o. Am avut 2 ani să ne cunoaștem și deja zeci de proiecte și cu bune și cu mai puțin bune, din care să învățăm să colaborăm. Dar într-o piață de haiduci, să vrei să fi Cavaler e complicat și trebuie menținută o linie clar delimitată cu valorile companiei.“ a continuat Managing Partnerul WAY.
Agro-Est Muntenia este un distribuitor de inputuri agricole, cu o experiență de 13 ani pe piața de agribusiness din România. Din 2021, face parte din grupul AEM Holding, fond de investiții în agricultură cu orientare pe zona de tehnologii, inovații, cercetare și ecologie, iar în 2022 lansează împreună un sub-brand de nișă, Hectarul.ro, dedicat micilor fermieri.